woensdag 24 januari 2018

2 voor de prijs van 1! De Nivalis voor dames van Sofilantjes.

Onlangs werden er 3 Sofilantjes patronen aangeschaft, waaronder de Nivalis voor dames. Ik maakte al een kids-versie van de Nivalis, dat kon je hier en hier lezen. Maar nu was ik zelf aan de beurt!


Op het stoffenspektakel in Den Bosch kocht ik verschillende stoffen, waaronder deze leuke ruiten tricot. Ik combineerde deze met een effen donkergroene tricot.


Voor deze dames versie koos ik voor de ronde hals met een lange mouw, zodat ik hem ook met koudere dagen kan dragen (oftewel altijd, want ik heb het altijd koud...). Ik verlengde de mouwen wel met 3 cm.

Ik tekende hem wel een maatje groter dan mijn "winkel-kledingmaat", omdat ik op de maattabel ben afgegaan nadat ik mezelf had opgemeten. Jezelf opmeten is dus een must voordat je begint!


Het mooie aan het model is dat er geen taille-naad is waardoor, wanneer je een printje gebruikt, deze gewoon door zal lopen. En aangezien het allemaal tricot is heb je ook geen rits nodig, ideaal!
Ik had van beide stoffen 2 meter gekocht, dus ik kon ik hem ook in een gespiegelde versie maken!


Ondanks dat ik bij de kids-versie boordstof voor de hals gebruikte, heb ik bij deze jurken gekozen om de tricot te gebruiken. Het was namelijk lastig om een bijpassende boordstof te vinden, maar gelukkig rekte de tricot voldoende mee om te kunnen gebruiken voor de halsboord.


Wat een heerlijk patroon is dit! De jurken zijn al veel gedragen en met de echt koude dagen is het ook erg leuk met een vestje erop!

Ik heb er nog meer gemaakt, die zien jullie binnenkort op de blog!

Liefs,
Milou

Patroon: Nivalis Dames (Sofilantjes)
Stof: Effen groen (Driessenstoffen) en ruiten tricot (onbekend)


2 opmerkingen: