woensdag 19 juli 2017

Zoeter dan zoet!

Ik heb twee hele lieve kleine nichtjes. En in het verleden maakte ik al eens wat voor ze, maar dat was al weer een tijd geleden. Dus toen ik bij Textielstad in Tilburg rondliep kwam ik deze uiterst zoete roze structuur-tricot tegen en zag ik er gelijk een kleine Tulla jurk in. Dus nam ik een metertje mee.


Na het vragen van de huidige maten (want die kids groeien zo hard!), kon ik gaan tekenen. Ik hoorde van partner-in-crime dat het model vrij kort viel, dus na dat advies en wat neuzen op Facebook naar ervaringen verlengde ik de rokdelen met 12 (!) cm. Dit betekende dat ik alleen veel meer stof nodig had dan gedacht en dat het eigenlijk niet uit die meter stof kon. Dus ik heb een beetje gesmokkeld met het rok achterpand van één van de jurkjes door het patroon iets voorbij de stofvouw te leggen en de zelfkant op de zijnaad te laten vallen. Zo paste het precies!



Nadat alles was geknipt zat alles zo in elkaar. Omdat deze tricot wat structuur heeft is hij wat steviger en dat naait super makkelijk al zeg ik het zelf!


De halsboord kreeg ik niet meer uit de stof en dus koos ik ervoor om de hals af te werken met elastisch paspel in mintgroen.


Als finishing touch naaide ik nog enkele knoopjes op de plooitjes van de rok en zoeter dan dit krijg je ze toch bijna niet!


Deze lieve foto van de zusjes kreeg ik van mijn broer doorgestuurd! 
Volgens mij waren ze er blij mee! 



Liefs,
Milou

Stof: Textielstad (Tilburg)
Patroon: Tulla jurk (La Maison Victor, editie 3 - mei/juni 2015)






4 opmerkingen:

  1. Prachtig!
    Die mintgroene paspel en de knoopjes maken het inderdaad jurkje om op te eten.
    Dit zijn van de beste Tulla's die ik al zag voorbijkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je lieve reactie! En wat een compliment, want heb al veel moois voorbij zien komen!

      Verwijderen
  2. Het zijn prachtige jurkjes geworden. De meisjes mogen blij zijn met zo'n creatieve tante!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Hihi dat hoop ik ook, maar aan de knuffels te merken zit dat wel goed 😉

      Verwijderen