vrijdag 2 augustus 2019

Izzy wallet

*For English scroll down*

Er kwam weer een nieuw patroon uit van Anne van Serial Bagmakers en deze keer was het een portemonnee, genaamd de Izzy wallet. Ik kon deze keer mee doen aan de pre-test om de grote groep testers het wat makkelijker te maken.


Dus vlak voordat we op vakantie gingen ging ik aan de slag. Ik had nog allerlei mooie blauwe stofjes liggen en ik dacht dat het wel mooi zou zijn met camel-kleurig nepleer. Ja, dat ziet er mooi uit, maar wees gewaarschuwd, dit patroon is niet gemaakt voor nepleer!
Ik heb achteraf de achterzijde vervangen voor katoen, zoals ook wordt aangeraden in het patroon. Ook zou ik de volgende keer aan de binnenzijde geen nepleer gebruiken. Leer dus van mijn fouten als pre-tester ;)


De portemonnee zat snel in elkaar en heeft 12 vakjes voor pasjes, 3 brede vakken en een ritsvak. Wat wil je nog meer! Door het gepriegel met het vervangen van het achterpand is er het een en ander verschoven, dus deze ga ik mooi zelf gebruiken en de volgende zal binnenkort wel onder de naaimachine vandaan komen.


Zelf eentje maken? Ga snel naar de website van Serial Bagmakers!

Liefs,
Milou


Patroon: Izzy wallet (Serial Bagmakers)
Stof: Katoen (aangeraden), nepleder (NIET aangeraden)
Fournituren: rits, magneetsluiting


P.S.  Omdat er wat moois in het verschiet ligt (binnenkort mag ik hopelijk wat zeggen!) zal ik vanaf nu zoveel mogelijk blogposts ook in het Engels vertalen.




____________________________________________________



Anne from Serial Bagmakers has released another new pattern, this time it is a wallet, called Izzy Wallet. I was fortunate to be one of the pre-testers, to make it a little bit easier on the bigger test group.


Just before we went on holiday I went ahead with the pre-test. I had several blue flower fabrics laying around and thought it would be a nice contrast to the camel-colored vinyl. Yes, that does look good, but be warned, because this pattern isn't suitable for vinyl or leather! After I finished I did replace the backing with the plain dark blue cotton, as was recommended by the pattern. Also, next time, I wouldn't use the vinyl on the inside. Learn from my mistakes and listen to the recommendations on the pattern ;)  


The wallet only took me a few hours to make and has room for 12 cards, 3 wide slots for cash or your passport and a zippered pocket. What else would you want? Because I was struggling with the vinyl and replacing it for the cotton, some parts moved so I'll be using this one myself. There will be more coming, I know for sure.


Want to make your own? Go to the website of Serial Bagmakers!

Love,
Milou



Pattern: Izzy Wallet (Serial Bagmakers)
Fabrics: Cotton (recommended), vinyl (NOT recommended)
Notions: zipper, magnetic snap









Geen opmerkingen:

Een reactie posten