donderdag 28 juni 2018

Ik zie stippen! - Een polkadot jurk

Er was even wat stilte op de blog. Nu het schooljaar bijna eindigt is het even wat drukker op het werk, maar ik heb niet stilgezeten!


Een lieve collega vroeg namelijk of ik een jurk voor haar wilde maken. Ze had een goed beeld wat ze wilde, dus na wat patronen bekeken te hebben werd het snel duidelijk dat het de Harlequin jurk van La Maison Victor moest worden. Ze wilde graag een stippen jurk en dus kocht ik een zwarte stretch katoen met een wit stipje.


Het model is aansluitend en gemaakt voor dames met een ruime heuppartij, dus maakte ik het patroon op basis van haar met de bovenmaat en paste ik de onderkant aan, zodat deze mooi aansluit bij de heupen.


De rits verplaatste ik van het achterpand naar de zij-naad, zodat hij makkelijker zelf dicht te maken is. De hals en arm-uitsnijdingen werden afgewerkt met een beleg. De jurk komt tot net op de knie en heeft een klein aangesneden mouwtje.


Mijn collega was er helemaal blij mee en is nu klaar voor de zomer!


Liefs,
Milou

Patroon: Harlequin jurk (La Maison Victor)
Stof: Stretch katoen





4 opmerkingen: