woensdag 6 september 2017

Zomer garderobe: Het Odette t-shirt

Het Odette t-shirt. Ik maakte hem al eens eerder, zoals je hier kon zien. Aangezien het model goed beviel werden er nog twee stofjes aangeschaft om de zomer garderobe uit te breiden.

Ik kocht van beide stoffen slechts een halve meter en dat bleek eigenlijk te smal te zijn voor het patroon. Ik smokkelde dus een beetje door middenvoor iets over de stofvouw heen te leggen. Nu werd het shirt gewoon iets meer aangesloten, maar paste gelukkig nog steeds.

Voor de eerste versie had ik een rood gemêleerd tricot waar ik voor een zwarte boord koos.

Ik vond zo effen toch maar saai en dus werd internet afgestruind op zoek naar een leuke tekst of afbeelding. Toen ik 'Created to create' tegenkwam was ik snel klaar met zoeken.


De ScannCut werd aangezwengeld en in zwarte flex werd deze tekst uitgesneden. Ik perste de flex met een strijkbout op het shirt en voilà een heel ander shirt!


Deze foto's werden in het heerlijke warme Italië gemaakt door vriendlief. Nu we een kleine spiegelreflex hebben, vind hij het heel leuk om foto's te maken. Dat houden we erin!




De tweede versie was ook van een tricot, maar met een rozenprint. Een erg leuk stofje wat verder niet veel nodig heeft. (Geen Italiaanse foto's van dit shirt helaas..) Ook in deze versie koos ik voor een zwarte boord.

Helaas had ik, omdat ik slim dacht te zijn, niet meer op de richting van de rek gelet. Dus rekt het shirt nu verticaal nu heel goed, maar horizontaal dus iets minder. Volgende keer toch maar voor dat metertje gaan zoals normaal ;)



Liefs,
Milou

Patroon: Odette t-shirt (La Maison Victor)
Stof: tricot (Textielstad Tilburg)












Geen opmerkingen:

Een reactie posten