woensdag 23 november 2016

A Donna for my momma!

Het is even wat stiller geweest op de blog, want met de reisjes naar Los Angeles (zie deze post) en Engeland, maar ook het verhuizen van mijn vriend naar mijn appartement, was er weinig tijd om te schrijven. Desondanks heb ik niet stilgezeten en op de schaarse momenten ben ik achter mijn naaimachine gekropen.

Ik had mijn moeder al enige tijd een nieuwe handtas beloofd en bij het Stoffencircus in Bergen op Zoom hebben we enkele mooie stofjes gevonden voor haar handtas. Het model was vrij snel gekozen, ze wilde een Donna van Swoon Patterns.

Na het knippen van de voorpanden kreeg ik al een vermoeden en bij het vastzetten van de zijkanten en voorpand werd al snel duidelijk dat hij een stuk kleiner uitviel dan ik dacht! Oeps!

Desondanks heb ik hem wel afgemaakt en is het een, al zeg ik het zelf, een schattig tasje geworden. Leuk voor een feestje of een snelle boodschap wanneer je niet zoveel moet meenemen, maar als dagelijkse handtas waarschijnlijk te klein.

Voor de buitenkant heb ik een combinatie gemaakt van donkerblauw nepleer en een katoen met een speelse print, een soort van bloemetjes. Het voorpand bestaat uit twee delen waardoor er ook een vak aan de voorkant zit, voor bijvoorbeeld een zonnebril die je gauw wil kunnen pakken.

Als extra accent zijn de randen afgewerkt met oranje paspel, aangezien oranje ook in de 'bloemetjes' en als binnenvoering terugkomt. De binnenvoering is een oranje katoen met witte hartjes en hierin is ook een ritszak geplaatst, om bijvoorbeeld je telefoon in te stoppen.









De handvaten zijn ook gemaakt van het blauwe leer, maar de volgende keer zal ik ze in plaats van 4 dubbel dik, maar 2 dubbel dik maken en 1 zijde met stof bekleden. Ik denk dat de naaimachine dat ook wat leuker vind ;) Ik kwam onlangs deze blogpost tegen waarin dit soort handvaten worden uitgelegd, dus voor de volgende tas ga ik die eens volgen. De handvaten zijn vastgezet met Chicago screws, wat een mooi effect geeft.










Als extraatje heb ik aan de rits een hanger gemaakt zodat je niet zo'n klein pull hebt om de tas te openen en te sluiten.



Aangezien de stof ruim bemeten is in het patroon, heb ik aardig wat over. Dus ik denk dat ik er nog maar één ga maken, dezelfde maar dan groter, of misschien toch een ander model, die keus is aan mijn moeder!


Liefs,
Milou




















Geen opmerkingen:

Een reactie posten