woensdag 11 april 2018

Het is tijd om de tuin in te gaan!

Hebben jullie ook zo genoten van het lekkere weer afgelopen weekend? Ik wel!


Met dat lekkere weer wil ik het liefst zoveel mogelijk buiten zijn. En dus was het tijd om de tuin, of in mijn geval balkon, weer gereed te maken!


Ondanks dat ik maar een klein balkonnetje heb, merkte ik dat ik veel heen en weer liep omdat mijn gereedschap elke keer niet in de buurt lag. Na wat rondneuzen op Pinterest kwam ik dit tuinschortje tegen. Dat leek me erg handig, op deze manier heb ik mn schepje, kniptangetje, handschoenen en andere spullen altijd bij de hand!



Helaas bleef het bij een afbeelding, want de link naar de originele blog werkt niet meer. Dus werden pen en papier gepakt om dit schortje uit te tekenen. Ik wilde wel graag iets nieuws proberen, dus in plaats van een simpel biais bandje koos ik ervoor met de stof van het achterpand een biaisband aan de voorkant te maken, zonder biaisband te knippen! Dit klinkt moeilijker dan dat het is, ik vond namelijk deze tutorial op Youtube van een 'self-binding baby blanket', waarin deze methode wordt uitgelegd.



Ik stikte twee zakken op de voorkant van het schortje, een diepe zak waarin ik bijvoorbeeld een schepje kan doen. En een iets kleinere voor bijvoorbeeld mijn zakjes met zaadjes of mijn kniptangetje. De diepe zak werkte ik af met een extra randje.


De band die je om knoopt heb ik dubbel gestikt en aan de rand van het schortje vastgezet. In totaal is deze 160 cm lang, voor mij genoeg om hem te kunnen strikken, zonder lange slierten op mijn rug te hebben.


De bloembollen zijn geplant, de viooltjes staan in bloei en zelfs mijn worteltjes beginnen al te groeien! Laat maar komen dat goede weer!


Liefs,
Milou


Patroon: Eigen op basis van foto
Stof: Katoen (allen zijn stalen uit de fabriek)


2 opmerkingen:

  1. Oh echt een leuke, als ik nog eens een gaatje vind dan kopieer ik dit misschien want ik heb sinds dit jarjook een tuin op pootjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Het is een leuk klein projectje en zo handig! Zo nog meer zin om in de tuin/op het balkon te werken! Succes met jouw tuin op pootjes dit jaar :)

      Verwijderen