woensdag 16 augustus 2017

Een jeans-short met een identiteitscrisis!

Zo'n twee geleden maakte ik de Stone short ook al voor vriendlief, toen in een linnen stofje.


Aangezien we dit jaar weer naar de Italiaanse zon zouden vertrekken, wilde ik graag ook voor hem wat nieuws maken. En omdat het model helemaal goed zit bij hem was het net zo makkelijk om dat patroon weer boven te halen.



In Textielstad in Tilburg kwam ik deze zandkleurige jeans tegen. Een mooie stevige stof en dat zandkleurtje is wel zo zomers. 








Tijdens het in elkaar zetten gebeurde er wat vreemds met de stof. Terwijl ik tussendoor verschillende delen streek, kreeg ik allemaal vlekken. Het was een beetje een raar kleurtje, maar om te zorgen dat de broek in ieder geval 1 kleur had, streek ik hem volledig. De vlekken leken eruit te gaan / te verdwijnen. 


Nu had ik met een textielstift enkele markeringen gemaakt en ik ben gewend om die met een drupje water eraf te halen, echter werd het nu een hele groene vlek, help!

Op goed geluk gooide ik de broek maar in de was en die kwam er toen olijfgroen uit! Ohnee toch! 
Toch maar aan de waslijn gehangen in de hoop dat hij in ieder geval in 1 kleur, welke dat dan ook zou worden, zou opdrogen.

Wonder boven wonder veranderde hij weer in de zandkleur waar ik mee begon, pfew! Zo wordt het maken van een broek voor vriendlief toch wel heel spannend!


Buiten de troubles met allerlei vlekken en kleurtjes, heb ik verder niets veranderd aan het patroon. De zomen onderaan rolden we deze keer niet op, maar dat is zeker een optie.


De broek werd goed gedragen op vakantie en werd dan ook goedgekeurd door vriendlief. Zo terugkijkend naar deze foto's verlang ik al weer terug naar dat heerlijk warme Italië! 


Liefs,
Milou


Patroon: Stone short (La Maison Victor)
Stof: Spijkerstof (Textielstad Tilburg)






2 opmerkingen:

  1. heel leuk exemplaar, moet wel spannend zijn om niet te weten welke kleur de short morgen zal hebben ;-)
    gelukkig kwam hij er in één kleur en dan nog de juiste uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ja, het werd een spannender dan dat ik had gedacht. En inderdaad, gelukkig in 1 en ook nog de juiste kleur! :)

      Verwijderen