woensdag 21 juni 2017

Fingerprints dress hack (& de uitslag van de give-away!)

Tijdens een stofjesdate kwam ik deze leuke zwart/witte tricot tegen en dus nam ik er wat van mee. Eenmaal thuis keek ik eens goed naar de namen van de gekochte buit en kwam erachter dat deze stof 'Fingerprints' (vert. vingerafdrukken) heet! Hoe leuk is dat, wetende dat je een project met studenten gaat doen waarin ze onderzoek moeten doen naar vingerafdrukken! En dus wist ik dat ik iets wilde maken wat ik kon dragen tijdens de mondelinge tentamens.


Ik had nu al enkele keren de Lora gemaakt, zoals je hier en hier kon lezen. De top van dit model vond ik heel erg fijn zitten en helemaal met die mouwen, maar zo'n strakke rok zag ik bij deze stof niet zitten.





En dus begon ik te tekenen en kwam er dit uit! Het is een combinatie van 3 jurken die ik allemaal al eens eerder heb gemaakt: Hanna (dat waren deze en deze), Harriet (die zag je hier) en Lora (die kwam hier en hier voorbij).


Voor de bovenkant gebruikt ik dus de patroondelen van de Lora. Ik veranderde hier niets aan, behalve dat ik geen naadwaarde aan de onderzijde (taille) knipte.

Om de print te breken wilde ik een effen strook rond mijn taille, hiervoor gebruikte ik het patroon van Harriet. Bij het in elkaar zetten bleek deze langer te zijn dan mijn voor- en achterpand, dus hier werd een beetje bijgeknipt. Dit deed ik wel pas nadat ik de rok eraan had gezet, zodat ik de zijnaad mooi kon laten doorlopen.


De rok komt van het Hanna-patroon. Ik wilde de print namelijk niet doorknippen, vandaar het derde patroon, want de Harriet had een naadmidden voor en liep minder wijd uiteen. De Hanna had dit  niet en liep in een mooie A-lijn wat een zwierige rok opleverde!


Doordat de stof niet te dun en soepel is valt de rok mooi in model. Er zit een beetje rek in de stof, dus ik heb geen rits hoeven inzetten.

Ohja, en één studente merkte tijdens het tentamen op dat het vingerafdrukken waren! Bonuspunten voor haar ;)

En dan hadden we vorige week natuurlijk de GIVE AWAY! De pot werd aardig gevuld door jullie leuke reacties en enkele deden dan ook hun best om meerdere lootjes in de pot te krijgen. Bedankt voor jullie enthousiasme! De lootjes werden getrokken door de notaris.. en de winnaars zijn....*tromgeroffel*.... Annika en Lize! Gefeliciteerd dames!


Willen jullie mij een berichtje sturen met het adres waar jullie gekozen etui naar toe mag?

Voor diegene die hun favoriet niet wonnen, er zijn er nog een aantal te koop. Je vind ze hier: aemilia.nl


Liefs,
Milou

Stof: Textielstad (Tilburg)
Patroon; eigen op basis van drie patronen Hanna, Harriet en Lora (La Maison Victor)






2 opmerkingen: