donderdag 15 november 2018

Roxy portemonnee

SerialBagMakers heeft naast een paar ontzettend gave tassenpatronen ook enkele portemonnee-patronen. Één van de patronen is de Roxy portemonnee en die wilde ik natuurlijk graag proberen.


Ik maakte een eerste versie van canvasstof voor de buitenkant met een mooi goud detail. De binnenkant werd een eigeel katoentje. Dit model heeft heel veel vakjes voor pasjes, als ook wat ruime vakken voor bijvoorbeeld een spaarkaart. In het midden van de portemonnee zit een ritsvakje voor het kleingeld.


Het mooie, althans dat vind ik, is de sluiting van deze portemonnee. Hij sluit met een metalen sluiting die over de gehele breedte van de portemonnee loopt.


Ik maakte ook een tweede versie, deze keer met een kurken buitenkant en een linnen binnenzijde. Het grote verschil met de eerste versie, is dat ik bij deze tweede versie de patroondelen allemaal heb gesneden met mijn rolmes en liniaal. Dat maakte het toch zoveel makkelijker en vooral nauwkeuriger! Ik kan dat echt iedereen aanraden!


De vakjes voor de pasjes zijn nu veel rechter en alles sloot nog beter aan dan de eerste versie. Ik denk dat mijn schaar voortaan in de la blijft liggen!


Liefs,
Milou



4 opmerkingen:

  1. Schitterend. En inderdaad een rolmes en liniaal zijn bijna noodzakelijk voor deze patronen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Jazeker! Niet meer weg te denken uit de naaikamer nu!

      Verwijderen
  2. Heel mooi! Ik moet nog wat oefenen met mijn rolmes want het is toch eventjes zoeken hoeveel druk je moet zetten,maar lijkt me idd preciezer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ja als eenmaal de handigheid er in hebt is het echt heel fijn!

      Verwijderen