woensdag 15 augustus 2018

On the go met de Charlie Holster Bag!

Sinds enige tijd ben ik een tester voor Anne van Serial Bagmakers. Door een eerste test (die hebben jullie hier kunnen lezen), kwam ik aanraking met haar patronen. Één van de patronen die mij aansprak was de Charlie Holster Bag. Deze heeft Anne in samenwerking met UhOh Creations gemaakt.


De patroonbeschrijving is ontzettend uitgebreid en hierdoor heel makkelijk te volgen. Ik maakte een eerste versie van vinyl en een tweede versie van vinyl in combinatie met canvas.


Voor de eerste versie heb ik niets aangepast. Ik liet er zelfs (zeil)ringen in slaan door m’n vader! Maar ik moet zeggen dat die hoeveelheid vinyl wel even aanpoten was!


Vooral omdat ik niet wist waar welke delen kwamen heb ik achteraf niet de beste keuzes gemaakt, zoals vinyl voor het zakje aan de achterzijde. Maar ach, al doende leert men. En dus kwam er (de volgende dag al) een tweede versie.


Bij de tweede versie wist ik waar welke patroondelen zouden komen en maakte ik dus andere stofkeuzes. Ik koos voor een canvas-stof voor het zakje voorop en voor de voering van het insteekvak aan de achterzijde. De voering voor de twee vakken aan de voorkant maakte ik wederom van katoen.


Voor deze tweede versie heb ik twee delen aangepast. Persoonlijk hou ik niet zo van die opgestikte zakjes en dus werkte ik de naden weg in een extra rand. De (zeil)ringen heb ik vervangen voor tabs met D-ringen, want ik wist dat ik geen tijd meer had om bij mijn vader ringen te scoren.


Het patroon heeft een insteekvak aan de achterzijde, een ritsvak en een zakje aan de voorzijde. In het ritsvak vind je ook nog een extra kleiner insteekvakje en ruimte om enkele pasjes op te bergen. Zo hoef je dus ook geen portemonnee mee te nemen.


Ik gebruikte het tasje tijdens de kindervakantieweek, waardoor ik altijd mijn telefoon en andere belangrijke spullen bij me had, maar wel mijn handen vrij hield. Ideaal!


De band die je om je taille draagt is ook een stuk langer te maken, en dan kun je hem als schoudertas dragen. Het is maar net wat je graag wilt!


De volgende patronen van Serial BagMakers liggen al geprint klaar, nu alleen nog even wachten tot mijn hardware binnen is, dan kunnen we aan de slag!

Liefs,
Milou




Patroon: Charlie Holster Bag (Serial BagMakers/UhOhCreations)
Stof: Vinyl, canvas, katoen
Hardware: ritsen, swivelclasps, d-rings, strapsslider, magnetic clasp


Geen opmerkingen:

Een reactie posten