woensdag 1 augustus 2018

Een snelle DIY - strapless shirt

Met de aankomende bruiloft wil ik graag dat mijn huid een kleurtje krijgt, maar ik wil geen witte bandjes of mouwtjes. Dus ik wil nu graag strapless shirtjes dragen, maar die heb ik eigenlijk niet!

En dan heb je twee opties natuurlijk; 1) naar de winkel op zoek naar shirtjes of 2) je eigen maken. Uiteraard ging ik voor de laatste optie!

In mijn stapel t-shirts ging ik op zoek naar een shirtje en daar vond ik een t-shirt wat ik toch niet zo veel meer draag. Prima om de schaar in te zetten!

Terwijl ik het shirt aanhad tekende ik een stip op de voorkant om de hoogte aan te geven en mijn vriend zette een stip op mijn rug, net boven mijn bh-bandje.

Vervolgens  tekende ik 1,5 cm boven deze stippen een doorlopende lijn van het voorpand naar het achterpand waarbij ik hem iets voor de schouder schuin liet aflopen. Ik denk dat de foto meer zegt dan deze uitleg 😜



Daarna ging de schaar erin en zoomde ik hem rondom om. Ik zorgde ervoor dat ik aan een zijkant een gaatje overhield waar ik het elastiek kon door rijgen.

Het elastiek stikte ik vervolgens aan elkaar met een stukje stof ertussen om ervoor te zorgen dat er geen bult ontstond van het elastiek. Et voilà! Een 'strapless shirt'!



 

Dit projectje zat supersnel in elkaar, zodat ik klaar was voor onze fietstocht langs de Mark. Nu ben ik al op zoek naar nog meer shirts of stofjes om er nog één te maken!


Zomerse groetjes,
Milou



Patroon: eigen
Stof: oud t-shirt

4 opmerkingen: