woensdag 28 maart 2018

Wil jij een Unicorn t-shirt voor mij maken? Met glitters!


Onlangs kreeg een telefoontje van mijn moeder, ze was aan het oppassen bij mijn broer en de nichtjes wilden wat aan mij vragen.

Ik kreeg het oudste nichtje (4) aan de telefoon en kreeg de vraag: 'Wil jij een unicorn t-shirt voor mij maken?', waarop het kleinere nichtje (2) op de achtergrond riep: 'Voor mij ook!'

Daar kun je dan toch geen nee tegen zeggen!

Er werden wat foto's gestuurd van de unicorn-stofjes die ik had liggen en de keuze was snel gemaakt. De oudste wilde graag de donkerblauwe unicorn stof en de jongste de roze met lichtblauw. Voor dit patroon gebruikte ik wederom het t-shirt patroon van Brindille and Twig (de Ringer tee), die zag je hier op de blog al in Jokie-stof en tractor-stof voorbij komen.



Aangezien, zeker het donkerblauwe stofje, erg druk is, wilde ik eerst effen roze boordjes gebruiken. Maar aangezien het toch al een over-de-top t-shirt werd heb ik er toch voor gekozen om boordjes met een printje te gebruiken.  

Voor de blauwe print koos ik voor sterrenstof, aangezien er ook allerlei sterren in de print zitten. En voor de lichtblauw gestreepte koos ik voor een klein bloemetje. De boord onderaan het t-shirt paste ik wel aan ten opzichte van het patroon. Ik wilde graag dat de print, zeker bij de lichtblauw gestreepte, goed zichtbaar zou blijven. En dus maakte ik de boord bijna net zo breed als het t-shirt zodat deze mooi glad blijft. 



Ook de mouwtjes werden van een boordje voorzien, deze wel volgens patroon. Omdat de boordjes wat korter zijn, krijg je een heel schattig pofmouwtje. Maakt het net weer een beetje specialer! 



Voor het lichtblauw gestreepte shirt gebruikte ik een sample stofstrook, waardoor ik beperkt was in de lengte en breedte. Maar door het achterpand in tweeën te knippen, kreeg ik het patroon net uit de stof. 


Het verzoek voor het t-shirt kwam niet zonder de nodige details: 'De oudste moest een groter t-shirt dan de jongste krijgen én er moesten glitters op!' En dus toverde ik mijn 'Glitter Liners' van 'Marabu' tevoorschijn om beide t-shirts te voorzien van de nodige (subtiele) glitters. 




Liefs,
Milou


Patroon: Ringer Tee (Brindille and Twig)
Stof: Beide stoffen komen van sample restanten (van Gool Tilburg)
Glitter liner: Marabu Glitter Liner (De Kwast, den Bosch)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten