woensdag 20 september 2017

Een halve Ram(P)ona?

Vlak voor de zomervakantie kwam de nieuwe La Maison Victor uit en zoals altijd haalde ik hem weer in huis. Mijn oog viel al snel op de Ramona jurk. Een leuke stoere jurk met bijzondere rug.

Ik dacht gelijk, in een lichte spijkerstof is die vast leuk! En dus werd er 2 meter spijkerstof aangeschaft en de (vele) patroondelen getekend en geknipt. Het enige nadeel van deze lichte spijkerstof is dat ie vrij snel kreukt, dus er werd flink gestreken!

Het voorpand zat redelijk snel in elkaar en ook de rok was met de plooien goed te doen. En toen moesten beide delen aan elkaar. Ook dat ging nog goed tot dat ik hem ging passen... (Daar heb ik geen foto's van, heel gek ;) )

Het zat voor geen meter! Normaal passen de modellen van LMV mij bijna altijd goed, maar deze behoort helaas niet tot dat lijstje. Het voorpand was, ondanks de coupenaden, een vormeloze zak en de tailleband, in combinatie met de schouderbanden, zat zo straks dat ik amper kon inademen en trok aan de achterkant omhoog.



Om die zakkerigheid weg te krijgen stikte ik aan het voorpand prinsessennaden en dat hielp enigszins. Maar bij het passen zaten de banden hierdoor weer helemaal niet lekker over mijn schouders. Desondanks toch nog even geprobeerd met drukknoopjes de zaak te redden, maar dat werd het niet. Een RamPona op dit moment dus...

Echter vond ik de rok en de stof wel erg mooi en vond ik het zonde om het direct in de vuilbak te gooien. De jurk werd enkele weekjes over de paspop gehangen tot inspiratie kwam. En die kwam na de vakantie!

De drukknoopjes bleven intact. Naast de jeansknopen zette ik er wel
extra drukknoopjes bij omdat hij anders open bleef staan.
(Hier zie je ook dat de stof snel kreukt, dit was al na een
half uurtje dragen met foto's maken!)

Ik haalde mijn tornmesje tevoorschijn en tornde het hele bovenlijfje ervan af. Alle drukknopen op de tailleband liet ik zitten want die zaten wel goed. De tailleband stikte ik vervolgens weer dicht et voilà een midi-rok!



De rok maakte ik wel een aardig stuk korter, zo'n 15 cm, want met mijn nog geen 1.70m lijk ik anders helemaal op een dwerg. Met een klein sleehakje en shirtje is de Ramona toch nog een leuk projectje geworden. Wat denken jullie ervan?

.

Liefs,
Milou

Patroon: Ramona jurk (La Maison Victor)
Stof: spijkerstof/denim (Textielstad Tilburg)











Geen opmerkingen:

Een reactie posten