woensdag 17 mei 2017

Pam top numero due

De Pam top van La Maison Victor werd al eerder gemaakt. Dat kon je hier lezen, toen een versie met een retro-touch.


Nu had ik een romantischer stofje gevonden met een klein bloemen-werkje. Kleiner dan ik had verwacht (dat vind ik soms lastig inschatten van een foto op internet!), maar een poging waard om er een leuke top mee te maken.








De strik van deze versie is een wat boller lintje geworden. Ik had het lintje bij de andere versie helemaal doorgestikt, waardoor het een plat lint werd, echter deed ik dat nu dus niet. Hij staat dus een beetje bol, maar tot nu toe vind ik het niet storend, want hij valt toch ook een beetje weg in de drukke print.


Ondanks dat ik in die vorige post aangaf het een en ander te willen veranderen heb ik dat toch niet gedaan bij deze versie. Ik draag hem dan ook graag met een colbertje en dan is dat loszittende model helemaal niet zo erg.


Het was wel een erg glibberig stofje om mee te werken en het rafelde ook nog wel een beetje, dus ik was weer zeer blij met mijn lockmachine!


Misschien nu eens op zoek naar een ander model, want straks liggen er 5 dezelfde modelletjes in de kast! Iemand suggesties? 

Liefs,
Milou

Patroon: Pam Top (La Maison Victor)
Stof: Satijn (Driessenstoffen)





4 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Tja, als je een goed patroon gevonden hebt is het soms moeilijk nog iets anders leuks te vinden. De Donna blouse misschien? Die is met korte mouwen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Daisy! Dank je wel 😄 En ja dat vind ik inderdaad lastig. Heb jij de Donna al eens gemaakt? En beviel deze? Korte mouwen wel fijn voor de zomer 😄

      Verwijderen
  2. heel mooi! moeilijk om nog iets anders te kiezen als je iets heel leuk vindt hé, maar veel mensen hebben het niet eens door als je stofje maar genoeg verschilt (en minder werk want het patroon is al overgetekend ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, daar heb je helemaal gelijk in Delphine! Maar geloof het of niet, ik heb gisteren de Odette geprobeerd! Binnenkort hier te vinden ;)

      Verwijderen