woensdag 22 februari 2017

Zo geknipt & zo gestikt in drievoud!

Voor enkele kraamkadootjes maakte ik het jasje uit Zo geknipt 1. Het boek kocht ik al een hele tijd geleden over van een mevrouw via facebook en nu was dan eindelijk de tijd om er eens iets uit te maken. En het werden er gelijk drie!


Voor de jongensversie koos ik voor een katoentje met dino's en een zachte rode tricot.


Het leuke aan dit model vind ik dat je hem kan keren en dus eigenlijk twee jasjes in één hebt.

De randen van het jasje worden afgewerkt met paspel, het was even zoeken maar ik heb uiteindelijk voor een grijs paspel gekozen, bijna het grijs van de dino's.


Het jasje kan gesloten worden met kamsnaps. Aangezien het jasje aan beide gedragen kan worden, zijn deze knoopjes ideaal. Ik heb voor de kant met dino's gekozen voor de grijze kamsnap en voor de rode tricot kant uiteraard rode kamsnaps.



Samen met wat andere kadootjes werden het deze twee kraam kadootjes;

Voor Levi werden er naast het jasje ook twee persoonlijke rompertjes gemaakt. Eentje met zijn naam en de andere met zijn geboortegegevens. Ook werd er een vlaggenlijn gemaakt met zijn naam. Als laatste werd er nog een speenkoord gemaakt.



Voor Cas maakte ik naast het jasje ook twee rompertjes. Aangezien de papa en mama een hele stoere boefjes geboorte kaart hadden, bleef ik een beetje in dit thema. En dus werden het 'boefje 150117' en een 'I just did 9 months, finally out'- rompertjes. Ook werd er een label-knuffel-dino en een speenkoord in het pakketje gestopt. 





Voor de meisjesversie heb ik gekozen voor een vrolijk bloemen en paddestoelen tricot en een effen roze katoen. Voor de randen maakte ik gebruik van de crème-kleurig paspel.




Ook hier heb ik twee verschillende kleuren kamsnaps gebruikt. Roze voor de roze katoen-zijde en blauwe voor de bloemen en paddestoelen-kant. Samen met een persoonlijk rompertje met haar geboortegegevens was ook dit een leuk kadootje om te geven.



Het was een beetje lopende band werk, maar ik vind het een erg leuk modelletje voor de kleintjes. Het is ongeveer maat 68, dus tegen de zomer zullen ze de jasjes kunnen dragen.

Ondertussen ook druk geweest met andere presentjes, deze laat ik jullie snel zien! Maar eerst wat andere opdrachtjes afmaken :)



Liefs,
Milou

Patroon: Jasje (Zo geknipt 1)
Stof: alle stoffen van Stof&Wol Breda






3 opmerkingen:

  1. Amai. Jij hebt nogal eens gewerkt. Super mooi. Moest er ooit een nr 4 hier komen dan stuur ik je zeker een kaartje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is het patroon van het jasje ergens te vinden?
    Of kan ik het overnemen van iemand?
    Vr Gr karina

    BeantwoordenVerwijderen