vrijdag 2 september 2016

Zomerjurkjes 2

Zoals jullie in een deze post wel zagen, houd ik wel van zomerjurkjes. Nu is de June een grote favoriet, maar LMV kwam een klein jaar later met de Hanna jurk. Deze kwam snel in het favorieten-lijstje!

Voor een bruiloft heb een bloemen-versie gemaakt uit een stretch-katoen, welke ik vond bij Driessenstoffen.nl. Om het af te maken, maakte ik er een verkorte versie van het Mona vest bij (wederom LMV, hoe kan het ook anders ;) ).






En aangezien dit model mij erg beviel ging ik voor nummer 2 voor een geometrische print welke ik een beetje brak door de zijkanten in een effen zwart te nemen. Ik ging voor de afwerking voor de 'lazy-way', omdat ik hem graag af wilde hebben voor de diploma-uitreiking van onze studenten, maar ik zal er binnenkort toch een beleg in maken, aangezien dat toch iets beter zit bij de hals en armen.


Het stofje van deze jurk zagen jullie al voorbij komen in mijn clutch en kocht ik, volgens mij, bij Textielstad in Tilburg. Het zwarte stuk is van een restje, welke ik ook bij Textielstad had gekocht.




 


De laatste versie is een heerlijk zomerse versie. Zonder rits en zonder beleg is dit een heerlijk jurkje voor de tropische dagen van vorige week! En als je goed zoekt tussen de bloemen vind je ook nog een bijtje.. Bzzz!

Het stofje kwam van de lapjesmarkt uit Utrecht, maar ik weet niet meer welke kraam. 



Laten we hopen op nog een paar zonnige dagen zodat deze jurkjes nog veel gedragen kunnen worden dit jaar!

Liefs,
Milou





4 opmerkingen:

  1. Prachtige jurkjes! Ik krijg meteen zin om er zelf mee aan de slag te gaan... Al zou ik je graag zelf eens in zo'n jurkje zien, dat is toch net iets realistischer dan op de pop. Misschien een ideetje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi! Dank je wel voor je compliment en de suggestie! Ik zal eens kijken of ik wat mooie plaatjes kan maken een keer.

      Verwijderen
  2. Hallo, dus volgend dat ik lees heb je gewoon het Beleg niet overgenomen van het patroon? En als het zondet rits is doe je dan aanpassingen aan het patroon of leg je het gewoon op de stofvouw het achterpand ? Alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kim, voor de laatste twee (de zwart/witte en roze bloemen) heb ik inderdaad geen beleg geknipt. Ik heb bij de zwart/witte afgewerkt met biaisband en bij de roze heb ik de naadwaarde omgevouwen en vastgestikt. Bij de versie zonder rits heb ik inderdaad het achterpand aan de stofvouw gelegd.

      Verwijderen